Altijd lekker, steeds beter
Bij Mora draait alles om het maken van de lekkerste snacks én zorgeloos genieten. Want simpelweg ‘de lekkerste zijn’ is niet meer van deze tijd. We willen bijdragen aan een wereld waarin we goed zorgen voor elkaar en voor onze planeet. Dat is waar we elke dag aan werken. Benieuwd hoe wij hier invulling aan geven? Lees hieronder Mmmeer!
Bewust snacken
Snacken is een feestje. Dus als jij jezelf een verwenmoment gunt, passen daar lekkere snacks bij. Bij Mora vinden we het belangrijk dat mensen ook zorgeloos kunnen genieten van snacken en zich bewust zijn van wat ze eten. Daarom hebben we een gevarieerd aanbod waar bijvoorbeeld steeds meer vega- en vegan snacks onderdeel van zijn, zoals onze kaas- en groentesnacks. Bij deze ontwikkeling doen we geen concessies op smaak en staat kwaliteit altijd voorop.
Bovendien zijn we ons bij de productie van onze snacks heel bewust van onze omgeving. We werken actief en meetbaar op het verkleinen van onze milieu-impact en hebben veel aandacht voor de herkomst van onze ingrediënten. We kiezen voor duurzame grondstoffen, we zijn scherp op voedselveiligheid en zorgen voor een verantwoorde samenstelling van onze snacks.
Snacks met én zonder vlees
Steeds meer mensen maken bewuste voedingskeuzes en letten op de impact van wat ze eten op hun gezondheid, het milieu en het welzijn van dieren. Hierdoor neemt de vleesconsumptie af en groeit het aantal mensen dat vegetarisch eet.
Bij Mora spelen we hierop in met een uitgebreid assortiment zonder vlees. Samen met De Vegetarische Slager hebben we vegetarische varianten ontwikkeld van onze iconische snacks zoals de kroket, frikandel, bitterballen en Kipkorn®. Deze snacks zijn nagenoeg niet te onderscheiden van het origineel en daardoor razend populair. Ook ontwikkelen we steeds meer snacks op basis van groenten en kaas, zoals onze verrassend lekkere borrelbites zonder vlees en overheerlijke cheese bites in verschillende smaken. Veel mensen genieten al volop van deze vegetarische en vleesvrije alternatieven. We werken toe naar een assortiment dat voor minimaal de helft uit vleesvrije snacks bestaat. Op dit moment is dat bijna 25 procent. Zo kan iedereen genieten van onze lekkere producten!
Neem een kijkje bij ons assortiment lekkere snacks!
De Nutri-Score
De Nutri-Score helpt consumenten bij het maken van een gezondere keuze door inzicht te geven in de voedingswaarde van producten. Dit Europese label gebruikt een kleurenschaal van vijf niveaus, van A (gezond) tot E (minder gezond). Hoewel het label nog niet verplicht is, hebben we bij Mora ons volledige assortiment doorgelicht en voorzien we alle producten die we in de supermarkt verkopen van een Nutri-Score. Zo werken we continu aan verbetering, zonder concessies te doen op smaak en kwaliteit.
Beter voor de keten, de klant, de planeet en voor de mensen om ons heen
Altijd lekker is wat je van ons gewend bent. Gewoon, omdat de smaaksensatie boven alles gaat, áltijd. In alles wat we doen staan we voor kwaliteit. We zijn niet voor niets marktleider, want we zijn gewoon de lekkerste. Maar simpelweg ‘de lekkerste’ zijn gaat niet meer. We moeten het steeds een stapje beter doen, duurzamere snacks zijn nodig. Met onze positie als snackuitvinder moeten we het verschil maken in de overgang naar andere bronnen. We willen tenslotte de duurzame snackrevolutie leiden. Dus maken we altijd lekkere snacks, ook voor de planeet.
Binnen ons duurzaamheidsbeleid werken we aan vier pijlers. Dit doen we samen met ons moederbedrijf Van Geloven.
Beter voor de keten
Beter voor de klant
Beter voor de planeet
Beter voor de mensen om ons heen
Binnen deze pijlers stellen we onze ambities voortdurend bij naar boven en maken we stappen naar een steeds duurzamere ontwikkeling en productie van onze snacks.

in 2030.. 30% minder CO2-uitstoot door vleesreductie

alle eieren minimaal scharrel-ei kwaliteit

alle verpakkingen 100% recyclebaar
Om duurzame stappen te kunnen maken in ons productieproces kopen we steeds duurzamer vlees in. Hierbij geloven we in bewust genieten en is ons uitgangspunt ‘minder vlees, beter vlees’. Als snackbedrijf erkennen we de aanzienlijke impact die vleesproductie heeft – niet alleen op het milieu, maar ook op het welzijn van dieren. We hebben dan ook de ambitie om de komende jaren volledig over te gaan op vlees met het Beter Leven-keurmerk. Daar waar dat nog niet mogelijk is, maken we gebruik van zogenoemd Dubbel Doel vlees. Dat is vlees van dieren die primair niet gehouden worden voor het vlees, maar voor een ander doel (bijvoorbeeld leghennen voor eieren en koeien voor melk). Ook gebruiken we minder zuivel en ei en werken we toe naar een assortiment dat voor minimaal de helft bestaat uit vleesvrije snacks. Op deze manier nemen we de verantwoordelijkheid voor de toekomst, maar blijven we trouw aan onze kern: mensen laten genieten van snacks die ze kennen en waar ze van houden.
Verder hebben we veel aandacht voor een milieuvriendelijke manier waarop we onze snacks verpakken.
Lees mmmeer
10% minder zout in onze snacks t.o.v. 2018

alle producten voorzien van Nutri-Scores

alle snacks in de supermarkt natuurlijke kleur-, geur- en smaakstoffen
Wij willen niet alleen de lekkerste snacks bieden, we vinden het ook belangrijk dat mensen zo verantwoordelijk mogelijk kunnen snacken. Zo verminderen we de hoeveelheid zout die we gebruiken en werken we aan betere Nutri-Scores. Verder zijn al onze producten in de supermarkt voorzien van natuurlijke kleur-, geur- en smaakstoffen. En dat allemaal natuurlijk zonder in te leveren op smaak en kwaliteit.
Lees mmmeer
in 2030 50% minder voedselverspilling t.o.v. 2021

15% minder waterverbruik t.o.v. 2018

in 2030 50% minder CO2-uitstoot door productie van verpakkingen
Bij de productie van onze snacks zijn we ons voortdurend bewust van onze milieu-impact. We proberen deze te verkleinen door relatief minder water te gebruiken, afval te reduceren, voedselverspilling tegen te gaan en te letten op de hoeveelheid CO2 die we uitstoten.
Lees mmmeer
medewerkersbetrokkenheid verbeteren

ziekteverzuim terugdringen
We zijn trots op al onze medewerkers die zich elke dag inzetten voor ons prachtige bedrijf. Ook voor hen willen we het steeds een stapje beter doen. Daarom bouwen we samen verder aan een prettige werkomgeving, waarbij (psychologische) veiligheid, vitaliteit, betrokkenheid en inclusiviteit centraal staan. Ook ondersteunen we met ons hele team diverse maatschappelijke projecten, zoals onze samenwerking met JINC.
JINC samenwerking
JINC helpt jongeren op weg naar werk en strijdt samen met bedrijven en scholen voor een samenleving waar de achtergrond van jongeren niet hun toekomst bepaalt. Bij Mora hebben we de afgelopen jaren zo’n 100 Brabantse jongeren middels bliksemstages en sollicitatietrainingen geholpen zich te ontwikkelen en kennis laten maken met de wereld van werk. Ook konden leerlingen via ‘JINC Baas van Morgen’ 1 dag op de stoel zitten van onze directeur. Op deze manier versterken we voor jongeren de binding met de maatschappij en bieden we ze een inspirerende (werk)ervaring.
Lees mmmeer