Om deze website ten volle te benutten dient u cookies te accepteren - toon details

  • Social Media

    Facebook, Twitter en andere sociale media worden gebruikt om u de gelegenheid te geven informatie te delen. Om dit mogelijk te maken zullen deze onderdelen een cookie plaatsen.

    meer informatie
  • Analytics

    Google Analytics wordt gebruikt om inzicht te krijgen in de informatiebehoefte van onze website bezoekers. Om dit mogelijk te maken zal Google Analytics een cookie plaatsen.

    meer informatie
terug naar het nieuwsoverzicht

Dagelijkse Voedingsrichtlijn

01 januari 2010

Mora vindt het belangrijk dat je weet wat je eet. Eet verantwoord, leef actief, geniet en ontspan. Daarom vermelden wij de Dagelijkse Voedingsrichtlijn (GDA = Guidelines Daily Amount) op onze winkelverpakkingen en op onze website.

GDA bewust genieten
De 'Dagelijkse Voedingsrichtlijn' (GDA) geeft aan hoeveel één Mora snack bijdraagt aan energie (in kcal) en hoeveel noodzakelijke voedingsstoffen erin zitten. Hoeveel energie en voedingsstoffen jij nodig hebt, hangt onder meer af van je leeftijd, gewicht, grootte en geslacht. Gemiddeld mag je uitgaan van de volgende hoeveelheden:

  • 1500 tot 2000 kcal voor kinderen
  • 2200 tot 2700 kcal voor mannen
  • 1800 tot 2200 kcal voor vrouwen.

Om te voorkomen dat we onze hele verpakking vol moeten zetten met cijfers, vermelden we alleen de dagelijkse voedingsrichtlijn voor een volwassen vrouw. Dat is een aardig gemiddelde en zo krijg je een goed beeld hoe een Mora snack bijdraagt aan je dagelijkse behoefte.

Hoe moet je de gegevens lezen?
Even voor het idee: hier geven we een overzicht van een aantal belangrijke voedingsstoffen. Als je dagelijks deze hoeveelheden binnen krijgt, ben je goed bezig:

Energie 2000 kcal

  • Eiwitten 50 g
  • Koolhydraten 270 g
  • Suikers 90 g
  • Vetten 70 g
  • Verzadigd vet 20 g
  • Voedingsvezels 25 g
  • Natrium (zout) 2,4 (6) g

Natuurlijk gaat het er niet om dat je elke dag precies deze hoeveelheden haalt. Het gaat om het gemiddelde over een langere periode, bijvoorbeeld per week. Gevarieerd eten is de sleutel. Steeds andere dingen eten is niet alleen lekker en leuk, zo krijg je ook veel verschillende voedingstoffen binnen. Vrijwel elk voedingsmiddel kan dan ook deel uitmaken van een gezond en evenwichtig voedingspatroon.

Eet dus gerust een Mora snack op z'n tijd. Bewust geniet je het meest!